Kampány a munkaügyi tudatosságért a Punnany Massif énekesével
Összefoglaló
A Technológiai és Ipari Minisztérium gondozásában megvalósuló GINOP-5.3.7–VEKOP-17-2017-00001 „Jogszerű foglalkoztatás fejlesztése” című kiemelt projekt kommunikációs kampányának középpontjában a munkavédelem és a munkaügyi tudatosság áll. A készítők ismert zenészekkel, a Random Trip zenekarral és a Punnany Massif együttesből ismert Wolfie (Farkas Roland) közreműködésével hívják fel a figyelmet a munkajogi, munkabiztonsági tájékozottság fontosságára.
2022. October 11.
#munkaerőpiac #érdekképviselet #szemléletformálás #projekt #példamutatás
A projekt célkitűzései között szerepel a munkavállalók és munkáltatók munkavédelmi és munkaügyi tudatosságának növelése, mely által a munkabalesetek és a foglalkozási megbetegedések megelőzése és a jogszerű foglalkoztatás prioritássá válik.
A munkavállalók munkahelyi egészségének és biztonságának fejlesztése egyértelműen előnyösebb és sokkal kifizetődőbb, mint a foglalkozási megbetegedések és munkabalesetek kárainak finanszírozása.
A Munkavédelem és Foglalkoztatás-felügyelet nyilvántartása szerint Magyarországon 2021-ben 159 súlyos munkabaleset történt, amelyek szinte mindegyike megelőzhető lett volna a munkavédelmi szabályok betartásával. Elgondolkodtató az a tény, hogy a munkavédelmi hatóság évi több tízezer esetben állapít meg munkavédelmi hiányosságot.
Kiemelten fontos a megfelelő tájékozottság a munkajog és munkabiztonság területén is. Ide tartozik például a munkavállalók bejelentési kötelezettsége, a munkaszerződés megléte, a munkabérre és munkaidőre vonatkozó szabályok megismertetése vagy az alapvető munkavédelmi előírások, veszélyforrások kommunikálása. A kampány célcsoportja a munkáltatók, a munkavállalói kör, ezen kívül az érdekképviseleti szervezetek, munkabiztonsági és munkaegészségügyi szakemberek.
Legyen alap a biztonságos munkavégzés
„Oké, ha jelzed, ha nem oké!”- buzdítja a dalszöveg az embereket. Ha méltatlan munkahelyi helyzetbe kerülnek, akkor merjenek tenni ellene.
A kampány során két videoklip készült: az egyik munkajogi, a másik pedig munkavédelmi témában. A Random Trip volt felelős a zenei alapért, míg Wolfie a szöveget alkotta meg. A klipek online felületeken és a kormányablakokban is láthatóak.
A klip, amely a munkavédelemre hívja fel a figyelmet, a legnépszerűbb videómegosztón jelenleg 193 ezer megtekintésnél tart, a munkajogról szóló kisfilmet pedig 112 ezer alkalommal nézték meg.
További információk az MVFF oldalán találhatóak.
Ennél is több hasznos tudnivaló érhető el a “nem oké” munkahelyi szituációkról a kampány Facebook oldalán.
Forrás:
- https://novekedes.hu/hirek/wolfie-is-a-tudatos-munkavallalasert-kampanyol
- https://kampany.munka.hu/kampany/